středa 13. srpna 2014

El Quseir

Do tohoto městečka jsme se jako na jediný výlet vypravili pár dní před odjezdem.
Jeli jsme se zbytkem zájezdu a česky mluvícím egypťanem jako průvodcem.
Je mi malinko líto, že jsme se nemohli nějak dlouho procházet, ale vzhledem k tomu, že tamní lidi berou bílé turisty jako zdroj financí (pořád za vámi něco pokřikují, snaží se vás zavést do jejich obchodu...) a asi i kvůli obrovskéku horku, nás radši vozili autobusem.
Mně ani nezajímala mešita, kostel nebo přístav. Co mě nejvíc zaujalo byli lidé.
Strašně moc lidí tam na mě mávalo, usmívalo se a pokřikovalo arabská slova, kterým jsem nerozuměla. Dokonce jsem od jednoho kluka dostala pouštní růži/květinu. Nerozuměla jsem přesně co říká, ale udělalo mi to radost.
Tamní lidé vypadají vesele, i přesto, že jsou chudí a jejich město je špinavé tak, že lidé, kteří si myslí že v Česku je "bordel" by po návštěvě zde svůj názor rozhodně přehodnotili.
Rádi se fotili a rozhodně mi nepřipadali nějak zlí a podlí jak se o nich tady vykládá.
Vlastně jsem se (teda ne tady, ale v našem hotelu) skamarádila s několika egypťany a umím jednu arabskoku větu.
[Ana ismi Róza] = Jmenuju se Róza.

Když jsme odjížděli (a dokonce i teď) cítila jsem obrovské nadšení.
Snad se k vám něco z El Quseir [El koser] dostane formou mých fotek :)


Lidé tam rozhodně nejsou bohatí. Jen v některých čtvrtích se daly nalézt o něco málo luxusnější domy.
Tamním dětem vůbec nevadilo když jsem si je fotila. Pár z nich je potom chtělo vidět.









Krásný zážitek byl, když jsme jeli po silnici a uprostřed silnice (tam, kde se dělí na protisměrné pruhy) stály 2 taxíky a taxikáři si za plného provozu vklidu povídali.
Muži i ženy tu často chodí oblékaní v jejich tradičních "šatech". Muži většinou nosí hábit bílé barvy a turban. Vdané ženy nosí černé "šaty" a svobodné barevné.
Pokud muži chtějí, mohou mít až 4 manželky. Každá z nich musí se svatbou souhlasit (To dá najevo tak, že mu uvaří velmi sladký ibiškový čaj. Když nesouhlasí, neosladí ho.) a on poté musí dát věno (velbloudy, kozy, šperky...) otci dívky. Čím hezčí holka je, tím větší věno musí muž dát.
Všechny ženy spolu mohou bydlet v jednom bytě, ale do jedné s tím musí souhlasit. Pokud některá nesouhlasí, muž je povinen koupit jí vlastní byt.










Žádné komentáře:

Okomentovat